A világ talán legismertebb hegyi versenyén, a Pikes Peaken indul a Ford gyári csapata, két Fiesta formájú versenygéppel és két nagyszerű skandináv pilótával.
A Fordnak persze nem lett volna ideje összedobni egy megfelelő gyári versenygépet az alkalomra, inkább felkérték a svéd Olsberg csapatot, hogy gyári támogatással állítsák rajthoz két brutális, eredetileg ralikrosszversenyekre épített, Fiesta-forma versenyautójukat, a volánhoz pedig Marcus Grönholmot, illetve a négyszeres svéd ralibajnok Andreas Erikssont ültették. A versenygépek persze csak kívülről emlékeztetnek az utcai Fiestákra: több mint 800 lóerősre felgyúrt kétliteres turbómotorjuk és összkerékhajtású erőátviteli rendszerük révén eséllyel indulnak akár az abszolút elsőségért is a csaknem 20 kilométeres, 1439 méter szintkülönbségű, és 156 kanyart tartalmazó vegyes útfelületű pályán.
Az amerikai gyártó régóta nem indított gyárti autókat a Pikes Peaken - a híres versenyt az utóbbi években a Toyota és a Suzuki uralta -, de most kapóra jön a lehetőség, hiszen a Ford épp a Fiesta számára készíti elő a terepet Észak-Amerikában. Eddig egy kisebb tesztflottát hurcoltak végig az országon, hogy minél pontosabb képet kapjanak a várható keresletről, és megmutassák az autót a potenciális vásárlóknak, de egy esetleges versenysiker is javíthat az autó esélyein. Az új Fiesta - amelyből kifejezetten az amerikaiak számára négyajtós szedán változat is készül - a jövő év elején mutatkozik be az Egyesült Államokban.