A tavaly bemutatott prototípus után elkészült a nyolchengeres Ariel végleges változata. Az utcai használatra is alkalmas versenygéphez időközben új motor készült, és azt is elárulták, milyen gyors.
A különleges V8-ast az RS Developements nevű cég segítségével fejlesztették ki: a hengerűrtartalma 3 liter, és kerek 500 lóerőt ad le 10000-es percenkénti fordulatszám mellett. Ráadásul a tömör építésű nyolchengeres csupán 90 kilogramm, és a hatsebességes, Sadev gyártmányú szekvenciális váltóval együtt sem nyom többet egy mázsánál. Így az Atom csúcsváltozatának tömege is 500 kilogramm alatt marad, ami 1000 lóerő/tonna feletti fajlagos teljesítményt jelent. E tekintetben nem is nagyon akad ellenfele, csak a hasonló V8-assal hajtott Caterham Seven RS-sel és a Caparo T1-essel említhető egy lapon az utcai autók közül. A prototípussal végzett mérések alapján az inkább versenypályára, mint közútra való Atom 500-as 2,5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, és hat másodperccel a rajt után már 160 km/h-val is száguldhat.
Az Ariel összesen 25 példányt készít az 500-asból, és bár pontos árat még mindig nem mondtak - csak annyit árultak el, hogy 100 és 135 ezer font, azaz kb. 33 és 44 millió forint közti összeget kérnek egy-egy példányért - az autók fele már így látatlanban elkelt. A szériagyártást azonban csak hónapok múlva kezdik el, mivel az apró manufaktúra már így is maximális kihasználtsággal termel.