Kerek 50 éve nyerte első F1-es világbajnoki címét az apró Cooper istálló. Az alkalomra egy új típusváltozattal készült a Mini.
A World Championship 50 Limited Edition természetesen a legerősebb Mini, a 211 lóerős John Cooper Works alapjaira épül, de elsősorban külsőségeiben igencsak eltér az alapmodelltől. Feketére festett alufelniket, fekete hátterű fényszórókat és rengeteg karbonszál-mintás díszítést kapott az autó. Mindez azonban csak arra jó, hogy kiegészítse a British Racing Green árnyalatú fényezést, a fehér tetőt és a két fehér csíkot az autó orrán, amelyek az 50 évvel ezelőtt diadalmaskodó Cooper versenygépeket jellemezték.
A Cooper gyakorlatilag esélytelenül, minimális költségvetésű versenyautó-építő műhelyként indult el a Formula 1-ben, de középmotoros gépeivel teljesen átformálta a versenyautó-építés alapelveit. Gyenge motorjaik ellenére a könnyű építésű Cooperek gyakorlatilag leiskolázták az erősebb és gyorsabb, de jóval gyengébb úttartású orrmotoros Ferrarikat és Maseratikat, amelyek korábban uralták Európa versenypályáit. Ekkortájt kezdődött a Cooper műhely és a Mini kapcsolata is: a kisautót akkortájt gyártó brit BMC a Coopert bízta meg a versenyváltozat elkészítésével, amely azután szintén tarolt a korabeli rali- és túrakocsiversenyeken.
Az évfordulós Mini JCW-ből összesen 250 példányt készítenek, de ezek közül csak 150 kerül exportra, a többit a brit piacra szánják. Egy-egy példány ára várhatóan 40 ezer euró körül lesz.