A Fiatok, Alfák és Ferrarik átalakításának egyik legismertebb specialistája ezúttal az apró MiTo számára készített igazi német stílusú tuningkészletet.
A Novitec természetesen teljes tuningot kínál: a legkisebb Alfa a karosszériától a motoron át a futóműig minden részletében átalakítható, sőt, némelyik akár többféleképpen is. A motorok közül az 1,4 literes turbós benzines számára készítik a legkomolyabb átalakító készletet: ezzel a gyárilag 155 lóerős motor teljesítménye 186 lóerőre növelhető, a maximális nyomatéka pedig 260 Nm-re emelkedik. A végeredmény meggyőző: a MiTo ezzel a motorral akár 7,4 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet. A dízelmotoros változatokhoz már csak tuningchipet kínálnak: az 1,3 literes, 90 lóerős JTD teljesítményét 110 lóerőre növeli az átprogramozott elektronika, az eredetileg 120 lovas 1,6 literes dízelből pedig 144 lóerő csalható elő ugyanezzel a módszerrel. Az összes motorváltozathoz készítenek sportos hangú kipufogórendszert is, kettő vagy négy krómozott véggel.
Az erősebb motorhoz persze keményebb futómű is kérhető. A Novitec kétféle ültetőkészletet kínál: az egyik fixen 40 mm-rel csökkenti a hasmagasságot, a másik viszont állítható: a hasmagasság 35-65 mm-rel csökkenthető vele, és a lengéscsillapítók keménysége is változtatható. Az igazi német tuning persze elképzelhetetlen volna gigantikus felnik nélkül: a MiTóhoz 18 hüvelykes garnitúrát kínálnak, 215/35-ös abroncsokkal, bár az az érzésünk, ezekkel, és a sportfutóművel a legsimább aszfalton is igazi vesekőzúzó válik az Alfa kisautójából.
A MiTo legerősebb tulajdonsága kétségtelenül a megjelenése, de a német tuningcégnél ezen is megpróbáltak javítani. A lökhárítókat és a küszöböket megtoldották néhány műanyag légterelővel - hátul még egy visszafogott diffúzor-utánzatot is kapott az autó -, a hátsó ajtó tetejére is felkerült a kötelező szárnyacska, az eredetileg krómozott lámpakereteket pedig amúgy versenyautósan a karosszéria színére fényezték.