A koreai gyártó műanyagolvasztó különítménye hosszú szünet után ismét hallat magáról: ezúttal a kis Accent szedán eleje alatt gyújtottak tábortüzet, jól lejjebb is folyt az egész vagy öt-tíz centivel.
Az Accent eddig a jellegtelen kisautó szinonimájaként élhetett azok fejében, akik egyáltalán tudtak róla, hogy létezik. Ilyen emberből persze nincsen sok - néhány megszállotton és a tulajdonosokon kívül, akiket nyilván a véletlen sodort épp egy Hyundai-kereskedés felé -, és ezt nyilván a gyártó marketingosztályán is felfedezték. Így megbízták a formatervezőket, hogy csináljanak valamit, ami közelebb emeli a típust az átlagember ingerküszöbéhez. El is készült az új hűtőmaszk, amit kétségtelenül könnyebb észrevenni, de arra nem fogadnánk, hogy javítani tudja majd az eladásokat. A vonásai olyanok, mintha minden alkatrész a lökhárító alsó légbeömlő rostélya felé csurogna: a lámpák, a hűtőrács és a fényszórók alatti domborítások ívei mind ugyanarra mutatnak. Kicsit groteszk és agresszív, de leginkább borzasztó.
Egy halvány reménysugár azért még akad: a felújított Accentet egyelőre csak Dél-Koreában mutatták be és kezdték forgalmazni, így talán az exportpiacok számára készítenek egy kevésbé Ssangyong-díjas hűtőmaszkot, de erre igazából kicsi az esély, hiszen az újabb sok millió wonba kerülne, és a válság közepén a Hyundainál sem szórják a pénzt. Műszaki szempontból egyébként nemigen változott az autó, de nem is volt rá szükség: az Accent technikája eleve elég frissnek számított a bemutató idején , és a kis szedánok vásárlói amúgy sem a műszaki újdonságokra, hanem a kedvező árra és a tartósságra buknak.
A megújult Accent Magyarországra valószínűleg már nem juthat el, itt csak afféle átmeneti modellként forgalmazták, míg meg nem érkezett az európai igényekre szabott i20-as.