Vezetés közben egy hírtelen, súlyos rosszullét komoly balesetet okozhat, és ennek a kockázatnak a kivédésére egyelőre nem született megnyugtató megoldás. A BMW-nél azonban már dolgoznak a problémán - vagy legalábbis nevet adtak a rosszulléteket kivédő szerkezetnek: úgy hívják, Emergency Stop Assist.
Az elképzelés szerint olyan összetett rendszert építenének be, amely érzékeli a rosszullét jeleit, az aktuális forgalomhoz igazodva az úttest széléhez kormányozza az autót, majd automatikusan jelzést küld a mentőknek, megjelölve a jármű pontos helyzetét, típusát, színét, és esetleg a sofőr fiziológiai adatait. A rendszer egyes elemei már most is működnek, többek közt fel tudják használni a sávelhagyást megelőző szerkezet kameráit, a tolatást segítő radarokat, vagy a légzsákokat aktiváló, ülésekbe épített súlyérzékelőket, de - bár a BMW egyelőre nem bocsátkozott részletekbe - de az ESA számos eleme még igencsak kísérleti stádiumban van.
A fejlesztésben más cégek is segítik a BMW-t, egyebek közt a Berlini Orvosi Egyetem és a Siemens is beszállt a programba. Azt egyelőre maguk a fejlesztők sem merik megjósolni, hogy mikorra válik éretté a gyártásra az első ESA-val felszerelt autó, de az kétségtelen, hogy egy ilyen megoldás számos életet menthet meg világszerte.