Bár nemrég már elkezdték temetni , úgy néz ki, a Volkswagen mégis folytatja a BlueSport tanulmány fejlesztését. A középmotoros sportkocsi persze egymagában életképtelen volna, de úgy tűnik, ezt a problémát is megoldják: készül Seat, és talán Audi jelvényes modell is ugyanezekre az alapokra.
A januárban bemutatott BlueSport tanulmányról sokáig nem hallottunk semmit - állítólag azt számítgatták a Volkswagennél, hogy érdemes-e további eurómilliókat ölni a projektbe - ám most váratlanul tesztvezetést rendeztek a német sajtó munkatársainak, és kiadtak egy gyári sajtóközleményt a tanulmányról, azt sejtetve, hogy jön a folytatás. "A kétüléses még mindig csak tanulmány, de úgy érezzük, szériamodellként képes lehet felforgatni a kompakt sportautók szegmensét. Ez az autó ugyanis sportos, olcsón fenntartható és megfizethető - népautó és sportkocsi egyszerre" - szól a lelkesítő marketing-bullshit, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy középmotoros Volkswagen zöld utat kapott a cégvezetéstől, így kezdődhet a gátlástalan önreklám.
Szerencsére hasznosabb információk is kiderültek a BlueSport projektről, méghozzá magától a fejlesztést vezető Marco Fabianótól, aki elárulta, hogyan tudták kifizetődővé tenni a középmotoros padlólemezt. Eleve úgy tervezték a legtöbb alkatrészt, hogy többféle szélességű, hosszúságú és teljesítményű modellt alakíthassanak ki belőlük. "Az egyeten fix pont a hátsó tűzfal, ezen kívül csak annyi a megkötés, hogy a motort az utastér és a hátsó tengely közé, keresztirányba kell beépíteni. Elsősorban persze négyhengeres motorokat képzeltünk az autókba, amikor a tervek készülnek, de bőven van elég hely akár egy hagyományos V6-osnak is." - mondta Fabiano.
A pletykák szerint a Volkswagen mellett a Seat is épít valamit a BlueSport alapjaira, méghozzá egy rövidebb és keskenyebb roadstert, amely talán még olcsóbb is lehet, mint német testvérmodellje. A cél az, hogy az alapváltozatokat már 22-23 ezer euró - átszámítva 6-6,5 millió forint - körüli áron piacra dobhassák, így elvben megszorongathatnák az olcsó roadsterek közt hosszú ideje egyeduralkodó Mazda MX-5-öst.