Kémfotókon az Alfa 147-es utódja
Talpig fóliába csomagolva ugyan, de már nyilvánosan tesztelik a Milano néven emlegetett kompakt négyajtóst.
A gyáriak lazasága persze érthető: a 147-es utódját még az idén bemutatják, így nyilván nem véletlen, hogy a fotósok orra előtt hagyták a próbapéldányok egyikét: muszáj, hogy beszéljenek a típusról, és ez a legbiztosabb módszer. A részletekből persze nem látszik túl sok, de a gömbölyded alapforma így is kivehető. Láthatóan a MiTo stílusát követik az új típussal, bár felfedezhető néhány egyedi vonás, például az első lámpák szilvamag-formája.
Bár korábban olyan pletykák kaptak szárnyra, amelyek szerint a Fiat új padlólemezt fejlesztett a típus számára, most úgy tűnik, itt is a Fiat Bravo és a Lancia Delta alapjául szolgáló C-Evo jelzésű platformot használják fel. Így nyilván gyorsabb lehetett a fejlesztés, ami a cégcsoport számára igencsak lényeges szempont lehetett, hisz a 147-es már kilenc éve van piacon, és egyre kevésbé állja a sarat a korszerűbb kompaktokkal szemben. Több mint valószínű, hogy a motorválaszték is a korábban már megismert 1,6, 1,9 és 2 literes dízelekből, illetve 1,4 és 1,8 literes turbós benzinesekből áll majd, bár egyes források szerint elég helyet hagytak a motorházban egy V6-os beépítésére, ha a típust Amerikában is be kellene vetni.
A Milano bemutatója a szeptemberi Frankfurti Autószalonra várható, és a Fiat vezetői korábban azt ígérték, hogy a forgalmazás is beindulhat még az idei év utolsó negyedében. Egyes feltételezések szerint azonban nem csak Olaszországban gyártják majd a típust: ez lehet az egyik első Alfa, amely 2010 vége felé a Chrysler valamelyik üzemében is gyártásba kerülhet.