Egyelőre bizonytalan, hogy mi lesz a nyakig eladósodott sportkocsigyártó sorsa, de úgy néz ki, többen is érdeklődnek a cég részvényei iránt.
Az utóbbi napok hírei szerint már május óta folynak a tárgyalások a Porsche és a Daimler AG. között arról, hogy a Mercedes anyavállalata vásárolna-e Porsche részvényeket. Egyelőre mindkét fél tagad, de mivel mindkét gyártó központja Stuttgartban van, a tárgyalások akár teljesen észrevétlenül, a háttérben is folyhatnak. Ráadásul az is felmerült, hogy a katari állam a korábban emlegetett 25 helyett akár 30%-os részesedést is vásárolhatna a Porschében, amivel már a cég irányítására is komoly befolyással lehetne az arab ország.
A Porsche számára persze nem csak saját részvényeinek eladása jelenthet megoldást: megpróbáltak a német államtól is kölcsönkérni azzal a céllal, hogy átütemezzék az eddig felvett hitelek törlesztését, ám a legújabb hírek szerint a kormányzat nem támogatja az 1,75 milliárd eurós hitelcsomag kiutalását, így viszonylag kicsi rá az esély, hogy a sportkocsigyártó ilyen módon jusson kölcsönhöz. Ráadásul ez csak a probléma elodázását jelentené, hiszen a Porsche a Volkswagen részvényeinek felvásárlása kapcsán 9 milliárd eurónyi hitelt vett fel, amit így vagy úgy, de vissza kell fizetni.
A legnagyobb probléma az, hogy a korábban milliárd eurós nagyságrendű nyereséget hozó Porsche a válság - azon belül is elsősorban az amerikai autópiac összeomlása - miatt az autógyártásból már nem keres annyit, hogy törleszteni tudja a hiteleit, az a több milliárdos könyvelt profit viszont, amelyet tavaly épp a VW részvényekkel kapcsolatos tőzsdei manőverek kapcsán szereztek, csak úgy volna felszabadítható, ha a Porsche eladná a Volkswagenben meglevő 51%-os részesedésének legalább egy kisebb darabját.
Ez olyan csapda, amelyből a Porsche valószínűleg csak jelentős külső segítséggel mászhat ki, igaz, így, a Volkswagen főrészvényeseként legalább vonzó befektetési célpontnak számít.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!