A lassan fogyó Dodge Avenger és a Chrysler Sebring szedánok leváltása nem várhat sokáig, az utódlásuk azonban többféleképp is lehetséges. A legújabb hírek szerint az is lehetséges, hogy ezek a típusok is hátsókerék-hajtású modelleknek adják át a helyüket.
A Chrysler irányítását apránként átvevő Fiat elsősorban a kisebb modellek tervezésében erős, a középkategóriás modellek fejlesztésében azonban nemigen jeleskedett az elmúlt években. Ott van ugyan az Alfa 159-es, amelynek egy átalakított változata akár a Sebring/Avenger páros helyére is állhatna, de az ehhez használt padlólemez köztudottan drága, komplikált és nehéz, így kérdéses, hogy lehetne-e olcsó tömegmodellekhez használni. Állítólag az is felmerült, hogy a Magna tulajdonába került Opeltől vegyék át a szükséges technikát - az aktuális Fiat Cromát is Vectra alapokra tervezték annak idején, így az olaszoknak vannak tapasztalataik az Opel műszaki megoldásainak hasznosításával kapcsolatban - de ez meg túl sokba kerülhet a Fiatnak és a Chryslernek.
A gyártótól kiszivárgott információk szerint jelenleg az a legvalószínűbb, hogy a 300C LX jelzésű, hátsókerék-hajtású padlólemezét kezdik el átdolgozni. Állítólag készítenek belőle egy rövidebb és keskenyebb változatot, amely képes lenne fogadni a Fiat négyhengeres turbómotorjait is, és nem csak a jövő Chrysler és Dodge típusainak szolgálhatna alapul, de az Alfa 159-es és 166-os modell utódainak is. Ezzel az olasz gyártó végre hozzájuthatna egy jól működő, nagy szériában gyártható és viszonylag olcsó hátsókerék-hajtású padlólemezhez, a Chrysler pedig olyan modelleket állíthatna csatasorba a középkategóriában, amilyeneket egyetlen igazi konkurense sem kínál. Ma a középkategóriás modellek túlnyomó többsége ugyanis fronthajtású, a Mercedes és a BMW autói kivételével, amelyek viszont jóval drágábbak a Chryslereknél.
Egyes pletykák szerint az új típusok a januárban bemutatott 200C tanulmányra emlékeztetnek majd, mind méreteikben, mind stílusukban.