Nehézkesen haladnak a tárgyalások, és közben vészes sebességgel fogy az állami segély, amely még a felszínen tartja a német gyártót.
A helyi sajtóban megjelent hírek szerint naponta 5-6 millió eurót éget el az Opel működése, és a helyzet nem is javulhat, míg a jelenlegi tulajdonos, a General Motors meg nem egyezik valamelyik érdeklődővel a cég vezetésének átadásáról. A Magna-Szberbank-GAZ konzorciummal ugyan aláírtak már egy szándéknyilatkozatot, de ez még nem jelent semmiféle kötelezettséget a GM számára, azaz az amerikai cég más érdeklődőkkel is tárgyalhat. A legújabb hírek szerint számos kérdés van, amelyről egyelőre nem is tudtak megállapodni a kanadai-orosz befektetőcsoporttal, viszont a kínai Beijing Automotive (BAIC) még mindig szóba jöhet lehetséges befektetőként. A távol-keleti cég állítólag épp most méri fel az Opel helyzetét a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló cég szakembereinek közreműködésével, így rövidesen elegendő információ birtokába kerülhet ahhoz, hogy ajánlatot tegyen a GM-nek. Egyelőre úgy néz ki, a harmadik érdeklődő, a Fiat visszavonult a tárgyalásoktól, bár elvben még az olaszok is tehetnek olyan ajánlatot, amellyel kiütik a riválisaikat a nyeregből.
A jelenlegi veszteségek mellett nagyjából szeptember közepéig tart ki a német államtól származó áthidaló hitel, utána viszont fizetésképtelenné válhat az Opel, így az összes érdekelt fél alapvető érdeke, hogy minél hamarabb lezárják a tárgyalásokat, több állami segítségre ugyanis aligha számíthat a német gyártó.
Forrás: MTI
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!