Jelenleg vagy 1600 külső cég szállít a detroiti gyártónak szerte a világon, de 2009 végére ez a szám csaknem a felére esik vissza. A Ford azt reméli, hogy így csökkentheti a beszállítók esetleges anyagi problémáiból adódó kockázatot.
A tervek szerint a Ford mintegy 750 beszállítójával bont szerződést az év végéig: elsősorban azokkal, amelyek bizonytalan anyagi helyzetben vannak. Ezzel az érintett cégek egy része ugyan alighanem felszámolásra kerül, viszony a megmaradó 850 partner nagyobb megrendelésekhez juthat, és így biztosabb jövő elé néz. A Ford így próbálja kivédeni, hogy egy-egy nehezebb helyzetben levő beszállító váratlan csődje fennakadásokat okozzon az autók gyártásában, és ezzel további veszteségeket okozzon a cégnek.
Elemzők szerint az autóipari válság igazán az ilyen külső beszállító cégeket viseli meg leginkább. A korábbi hónapok gyárleállításai az iparágnak ezt a szegmensét érintették a legsúlyosabban, pedig itt dolgozik az autóipari munkások bő háromnegyede.