A Jaguar még mindig rossz üzlet

2009.06.29. 15:22

A Tata nyolc éve először veszteséges - a Jaguar és a Land Rover egyelőre túl nagy koloncnak tűnik.

Az indiai iparvállalat az elmúlt tíz hónapban összesen 520 millió dollár deficitet termelt, ami egyértelműen a két brit márkának tulajdonítható. A Jaguar és a Land Rover kapcsán közvetlenül 504 millió dollárt veszítettek ez idő alatt, de a maradék mintegy 16 millió is a vásárlásra felvett hitelek számlájára írható. Úgy hallani, a Tatánál már azon gondolkodnak, hogy a Jaguar vagy a Land Rover melyik üzemét szüntessék meg, hogy csökkenjen a veszteség, és esély mutatkozzon rá, hogy néhány év múlva, a válság elmúltával végre nyereségessé válhasson a két prémium-márka.

A Tata még 2008-ban vette meg a Jaguart és a Land Rovert a Fordtól, és bár mindkét márka masszívan veszteséges volt, az indiaiak komoly összeget - mintegy 1,7 milliárd angol fontot - fizettek érte. Valószínű, hogy nem a Tata vezetésének üzleti érzékével van baj, inkább csak az időzítéssel: a jelenlegi gazdasági környezetben jóval kevesebb brit luxusautó fogy, mint azt akár egy éve gondolták.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.