A közlekedési vállalat teljes Ikarus 435-ös flottáját vizsgálatnak veti alá, miután a hét végén az egyik autóbusz váztörést szenvedett még a forgalomba állás előtt.
A tolómotoros, csuklós típusból a BKV jelenleg 171 példányt üzemeltet, és ezek mindegyikén elvégzik a vázcsövek repedésvizsgálatát, hogy kiszűrjék azokat a buszokat, amelyekkel esetleg hasonló baleset történhetne. A 435-ös típust a közlekedési vállalat 1992 óta tartja rendszerben, a jelenleg forgalomban levő példányok nagy része nagyjából másfél évtizede szolgálja a budapesti tömegközlekedést. A fotók alapján úgy néz ki, az állapotuk is ennek megfelelő: bár az alumínium és műanyag karosszériaelemeken nem látszik, az acélcsövekből épített vázszerkezeteket igencsak megviselte a kíméletlen használat.
Arról már korábban is hallhattunk pletykákat, hogy a BKV autóbusz-flottája cserére szorulna, ugyanakkor új buszokra egyelőre nemigen telik. Nemrég ugyan vásárolt a cég 31 használt, átlagosan nyolc éves Van Hool autóbuszt Belgiumból, csak remélni tudjuk, hogy ezek, és az öreg Ikarusok bírják majd a használattal járó terhelést, amíg le nem tudják cserélni valamennyit modernebb buszokra.