A tesztpilótájáról nevezték el az új Lamborghinit
Az autó teljes neve Gallardo LP550-2 Valentino Balboni. A gyár egyik legrégebbi szakemberéről kapta a nevét. A hátsókerék-hajtású Gallardóról már korábban megtudhattunk számos részletet - például hogy 5,2 literes V10-es motorja 550 lóerős, 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és csupán 250 példánuban készül - de néhány új információ is kiderült a gyári sajtóanyagból. Ilyen például, hogy az autó tömegét 1380 kilogrammra csökkentették, a végsebessége 320 km/h, és arra is fény derült, hogy milyen trükkökkel próbálták növelni az autó által nyújtott vezetési élményt. Az egy ilyen erős autónál már természetes, hogy részlegesen önzáró differenciálművet építenek bele. Itt is ez történt: a szerkezet 45%-os zárási foka biztosítja, hogy egyik hátsó kerék se differáljon el gázzal vett kanyarban. Ezen kívül az ESP-t is módosítani kellett, így az új programozás tovább engedi csúszni az autót kanyarokban. Az autó külsején is változtattak egy keveset: átdolgozták a lökhárítókat, a hátsóban a diffúzor is nagyobb lett, így nagy sebességnél stabilabb lehet az autó. Ezen felül az összes példány a karosszéria középvonalán végigfutó széles fehér csíkkal és jellegzetes, fekete-fehér belsővel érkezik. Az LP550-2-est persze nem véletlen nevezték el Valentino Balboniról. A tesztpilóta még 1968-ban kezdett dolgozni a Lamborghininél szerelőgyakornokként, és maga a cégalapító, Ferruccio Lamborghini bízta meg azzal, hogy tesztelje a gyár összes új modelljét. Balboni így gyakorlatilag az összes típus mintegy 80%-át vezethette, és hatalmas tapasztalatának köszönhetően kulcsszerepet játszik az autók végleges beállításainak megtalálásában, ami a mai napig inkább művészet, mint tudomány. Az 550-2-est is az ő útmutatásai alapján alakították ki - és persze minden egyes példányon szerepelni fog a személyes aláírása. A kétkerék-hajtású Gallardo még az idén eljut a világ Lamborghini kereskedéseibe, az európai ára 162 ezer euró, azaz majdnem 44 millió forint lesz.