A 147-es utódjának bemutatója még odébb van, de néhány mobiltelefonnal készített képen már most megnézhetjük, milyen lesz az új kompakt formája.
Nem tudni, hogy gyári vírusmarketing, vagy valóban csak a gyári biztonsági őrök figyelmetlensége miatt készülhettek a fotók, mindenesetre egész sorozat került nyilvánosságra. A minőség ugyan messze nem tökéletes, de legalább minden oldalról jól megnézhetjük az Alfa Romeo következő újdonságát. A formaterv igazi újdonságot már nem hoz, inkább csak a bevált elemeket variálták a tervezők. Elöl a MiTo kerekded orra köszön vissza, igaz, átszabott, szilvamag-forma fényszórókkal, hátul viszont visszatértek a Brerán használt vízszintes tájolású lámpaformához és a jellegzetes, ötszögletű hátsó ablakhoz. A Milano ötajtós, de a márka hagyományaihoz híven a két hátsó oldalajtó rejtett kilinccsel készül, így messzebbről könnyű háromajtós kupénak nézni az új Alfát. Belül a megszokott csőműszerek egy újabb változatával találkozhatunk, a műszerfal nagy részét pedig a karosszéria színére fényezett betét uralja, ami szintén az olasz gyártó tervezőinek egyik jellemző megoldása.
Az új Alfa műszaki szempontból aligha hoz újdonságot. Ugyanarra a C-Evo jelzésű platformra épül, mint a Fiat Bravo vagy a Lancia Delta, így méreteiben nemigen tér majd el ezektől, és a motorválaszték is ugyanazokból az 1,4 és 1,75 literes turbós benzinmotorokból, illetve 1,6, 1,9 és 2 literes turbódízelekből áll majd, amelyeket az elmúlt egy-két évben mutattak be a Fiat csoport más modelljeiben.
A Milano világpremierjét várhatóan az ősz folyamán tartják, és a szériagyártás is megindul még az idén, de azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy a forgalmazást is megkezdik-e 2009-ben, vagy csak 2010 elejére jut el az új modell az európai Alfa kereskedésekbe.