Állítólag már a Logant is úgy tervezték, hogy rossz úton is boldoguljon - legalábbis a Renault annak idején ezt állította - de vannak olyan helyek, ahová egy személyautó egyszerűen kevés. Ráadásul a kis méretű, megfizethető hobbiterepjárók iránt egyre nagyobb a kereslet világszerte, így a Dacia ezt a piaci szegmenst célozza meg következő autójával.
A képeken látható prototípusnak - talán inkább szerencsére, mint sajnos - nincs sok köze a tavasszal bemutatott Duster tanulmányhoz , inkább a hagyományos SUV-építési receptet követi. Magas dobozkarosszéria, hatalmas, széles sárvédőívek, nagy hasmagasság - erről az autóról akár az is elképzelhető, hogy tényleg boldogul nehezebb útviszonyok között, ha másutt nem is, erősen kátyús aszfaltúton vagy száraz, egyenletesebb földutakon biztosan átsegíti majd az utasait.
Szó sincs persze merev tengelyről és alvázas felépítésről, sőt, több mint valószínű, hogy az összkerék-hajtást is kihagyják a választható opciók közül - valószínűleg a Logan és a Sandero padlólemezére épül ez a Dacia is - viszont a Renault román leányvállalata kínálhatja az egyik legolcsóbb SUV-ot a piacon, ami így könnyen válhat slágertermékké, még úgy is, hogy a motorválaszték és számos alkatrész lényegében elavult Renault technológiát hordoz.
A fotók láttán az az érzésünk, a típus bemutatója sem lehet nagyon messze: 2010-re biztosan megérkezik, de azon sem lepődnénk meg túlságosan, ha már ez év végén láthatnánk valamelyik nagy európai autókiállításon.