A Visteon után a Lear Corporation is kénytelen volt a csődvédelembe menekülni a felszámolás elől az amerikai autóipar válsága miatt.
Az alkatrészgyártó óriásvállalat, amely megrendelései nagy részét a General Motorstól és a Fordtól kapta, nem tudta rendezni a tartozásait, miután az amerikai autópiac összeomlott, és ezzel jelentősen csökkent az autógyártók alkatrészigénye. A csődeljárás során a Lear vezetése megpróbálja átszervezni az amerikai részleg működését úgy, hogy az ismét nyereségesen működhessen. A szervezeti átalakításokra vonatkozó terveket 30-60 napon belül el szeretnék készíteni, így ha minden jól megy, a cég még az idén kilábalhat a csődhelyzetből. A hitelezők egyelőre támogatják a cégvezetés terveit, így elvileg semmi akadálya, hogy az eljárás rövid időn belül lezáruljon.
A csődeljárás csak a Lear észak-amerikai üzletágát érinti, az európait nem, azaz úgy néz ki a cég két magyar telephelye egyelőre biztonságban van.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!