Jelenleg teljes a káosz: minden középkategóriás Ford szedán más alkatrészekre épül, de ennek hamarosan vége lehet. A jövőben mindent Mondeo alapokra építenek.
A Ford kisebb modelljeinél már elkezdte az egységesítést. A Fiesta minden nagyobb piacon megjelenik, és úgy néz ki, a Focus, illetve a többi kompakt modell is azonos alapokra épül a jövőben, Észak-Amerikától Európán át Ázsiáig mindenütt. A nagyobb szedánok esetében azonban még elég zavarosak a viszonyok. Európában ott a korszerű Mondeo, de Észak-Amerikában az előző Mazda6-os platformjára építik a Fusion szedánt, a nemrégiben felújított Taurus pedig az első generációs Volvo S80 alkatrészein alapul. Pedig hasonló méretű autókról van szó, így színtiszta pazarlás háromféle alkatrészcsomagot használni a gyártásukhoz. Épp ezért a Ford mindhárom modell utódját ugyanannak a platformnak a felhasználásával kezdi tervezni. A rugalmas C/D platformot már ma is használják a Mondeóban, az S-Maxban, a Galaxyban és a Focusban, és úgy néz ki, a jövőben erre épül majd az összes nagyobb fronthajtású Ford. Így csökkenthetik az üzemek és a beszállítók számát, növelhetik az egyes alkatrészek gyártási példányszámát, és több modell is készülhet ugyanazokon a gyártósorokon.
A spórolásnak ez a módja persze csak évek múlva kezdi éreztetni a hatását, de hosszabb távon sok százmillió dollárt spórolhatnak meg ilyen módon. Egyebek közt a Ford európai részlegének nyereséges működését is nagyban segítette ugyanez a filozófia: mivel többféle típus készül ugyanazokon a gépsorokon, a gyártást sokkal gazdaságosabban lehet az aktuális igényekhez igazítani, mintha minden típus külön-külön készülne.