Vége a titkolózásnak: az Audi minden lényeges információt nyilvánosságra hozott új, ötajtós modelljével kapcsolatban.
Ahogy a korábban nyilvánosságra került fotók alapján már sejthető volt, az A5 Sportback tervezésekor annyi elemet használtak fel az A4-esből és az A5-ösből, amennyit csak lehetett. Az autó az A4-es padlólemezét kapta - a tengelytáv is azonos, 2,81 méter -, de az eltérő formaterv miatt 36 mm-rel alacsonyabb, 28 mm-rel szélesebb és 6 mm-rel rövidebb lett annál. A csapott hátú forma nemcsak látványos, de aerodinamikai szempontból is egész hatékony: a légellenállási tényezője 0,29, ami még ma is kedvező értéknek számít a sorozatgyártású autók mezőnyében. Az autó az elejét gyakorlatilag egy az egyben az A5-östől örökölte, így itt is felhasználták a kupé alumíniumból készített sárvédőlemezeit, ami valamelyest javítja az az autó súlyelosztását. Ennek ellenére a Sportback valamivel nehezebb lett, mint az A4-es: a kétliteres turbómotorral kerek 1,5 tonnát nyom, úgy 70 kilogrammal többet, mint a hasonló használati értékű szedán. Papíron a belső tér méretei sem tűnnek kisebbnek, mint az A4-esben: a csomagtér mérete mindkét autóban 480 liter, de a gyári képek alapján az az érzésünk, az alacsony tetővonal miatt a hátsó fejtér nem éppen fejedelmi - ez a látványosabb formaterv ára.
A motorválaszték csupa már ismerős négy- és hathengeresből áll. Kezdetben hatféle motor közül lehet választani, de már most beígértek két újabbat a majdani alapmodellek számára. A benzines paletta egy 180 és egy 211 lóerős kétliteres turbómotorból, valamint egy 3,2 literes, 265 lovas szívó V6-osból áll, dízelmotorból pedig kétliteres, 170 lóerős négyhengerest, valamint 2,7 literes, 190 lóerős és 3 literes, 240 lóerős V6-ost kínálnak. Ezenfelül még két négyhengeres érkezik, nem sokkal a forgalmazás beindítása után. A benzines alapmotor szerepét az 1,8 literes, 160 lóerős TFSI turbómotorra osztják, a leggyengébb dízelváltozatba pedig a kétliteres TDI blokk 143 lóerős változata kerül majd. A Sportback egyik különlegessége, hogy minden változatba kerül energia-visszatápláló rendszer, amely motorféküzemben az akkumulátort tölti, sőt, a négyhengeres modellek esetében a stop-start automatika is szériatartozék.
A három 200 lóerő feletti teljesítményű változat quattro összkerékhajtással készül, a többit szimpla fronthajtással kínálják, de hogy ne legyen ennyire egyszerű a hajtásláncválasztás, váltóból is háromféle van. A benzines csúcsmodellen kívül minden A5 Sportback kapható lesz hagyományos, hatfokozatú kézi váltóval, a 143 lovas TDI-hez, a 2,7 literes dízelmotorhoz és a kétliteres turbós benzinesekhez fokozatmentes Multitronic is kapható lesz, a négykerék-hajtású változatokhoz pedig dupla kuplungos S Tronicot is kínálnak, sőt, a benzines csúcskivitel csak ilyen váltóval lesz elérhető. A háromliteres dízelmotorhoz és a 3,2 literes benzineshez ezenfelül hátsó sport-differenciálmű is jár, amely a hátsó kerekek közti nyomatékelosztás változtatásával igyekszik semlegessé tenni az autó kanyartulajdonságait.
Az A5 Sportback is megkapja a Drive Select rendszert, amellyel az autó reakcióit lehet változtatni bizonyos határok közt. A sofőr három állás közül választhat: attól függően, hogy comfort, auto vagy dynamic módba kapcsolják a rendszert, változik a kormányszervó rásegítésének mértéke, a gázpedál reakciója, illetve - ha van az adott autóban - az S tronic váltó kapcsolási pontjai és a változtatható karakterű lengéscsillapítók beállításai. Ez utóbbiak persze csak a drágább változatokhoz elérhetők.
Az Audi már a Sportback németországi árait is közölte: a legolcsóbb egyelőre a 180 lóerős 2.0 TFSI kivitel lesz hatfokozatú kézi váltóval, ezért 33 650 eurót kérnek, míg a legdrágább, a 3.0 TDI quattro S Tronic 47 950 euróba kerül majd. A típus élő bemutatóját szeptemberben tartják Frankfurtban, és a forgalmazás is megindul néhány héttel ez után.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
