Vége a titkolózásnak: az Audi minden lényeges információt nyilvánosságra hozott új, ötajtós modelljével kapcsolatban.
Ahogy a korábban nyilvánosságra került fotók alapján már sejthető volt, az A5 Sportback tervezésekor annyi elemet használtak fel az A4-esből és az A5-ösből, amennyit csak lehetett. Az autó az A4-es padlólemezét kapta - a tengelytáv is azonos, 2,81 méter -, de az eltérő formaterv miatt 36 mm-rel alacsonyabb, 28 mm-rel szélesebb és 6 mm-rel rövidebb lett annál. A csapott hátú forma nemcsak látványos, de aerodinamikai szempontból is egész hatékony: a légellenállási tényezője 0,29, ami még ma is kedvező értéknek számít a sorozatgyártású autók mezőnyében. Az autó az elejét gyakorlatilag egy az egyben az A5-östől örökölte, így itt is felhasználták a kupé alumíniumból készített sárvédőlemezeit, ami valamelyest javítja az az autó súlyelosztását. Ennek ellenére a Sportback valamivel nehezebb lett, mint az A4-es: a kétliteres turbómotorral kerek 1,5 tonnát nyom, úgy 70 kilogrammal többet, mint a hasonló használati értékű szedán. Papíron a belső tér méretei sem tűnnek kisebbnek, mint az A4-esben: a csomagtér mérete mindkét autóban 480 liter, de a gyári képek alapján az az érzésünk, az alacsony tetővonal miatt a hátsó fejtér nem éppen fejedelmi - ez a látványosabb formaterv ára.
A motorválaszték csupa már ismerős négy- és hathengeresből áll. Kezdetben hatféle motor közül lehet választani, de már most beígértek két újabbat a majdani alapmodellek számára. A benzines paletta egy 180 és egy 211 lóerős kétliteres turbómotorból, valamint egy 3,2 literes, 265 lovas szívó V6-osból áll, dízelmotorból pedig kétliteres, 170 lóerős négyhengerest, valamint 2,7 literes, 190 lóerős és 3 literes, 240 lóerős V6-ost kínálnak. Ezenfelül még két négyhengeres érkezik, nem sokkal a forgalmazás beindítása után. A benzines alapmotor szerepét az 1,8 literes, 160 lóerős TFSI turbómotorra osztják, a leggyengébb dízelváltozatba pedig a kétliteres TDI blokk 143 lóerős változata kerül majd. A Sportback egyik különlegessége, hogy minden változatba kerül energia-visszatápláló rendszer, amely motorféküzemben az akkumulátort tölti, sőt, a négyhengeres modellek esetében a stop-start automatika is szériatartozék.
A három 200 lóerő feletti teljesítményű változat quattro összkerékhajtással készül, a többit szimpla fronthajtással kínálják, de hogy ne legyen ennyire egyszerű a hajtásláncválasztás, váltóból is háromféle van. A benzines csúcsmodellen kívül minden A5 Sportback kapható lesz hagyományos, hatfokozatú kézi váltóval, a 143 lovas TDI-hez, a 2,7 literes dízelmotorhoz és a kétliteres turbós benzinesekhez fokozatmentes Multitronic is kapható lesz, a négykerék-hajtású változatokhoz pedig dupla kuplungos S Tronicot is kínálnak, sőt, a benzines csúcskivitel csak ilyen váltóval lesz elérhető. A háromliteres dízelmotorhoz és a 3,2 literes benzineshez ezenfelül hátsó sport-differenciálmű is jár, amely a hátsó kerekek közti nyomatékelosztás változtatásával igyekszik semlegessé tenni az autó kanyartulajdonságait.
Az A5 Sportback is megkapja a Drive Select rendszert, amellyel az autó reakcióit lehet változtatni bizonyos határok közt. A sofőr három állás közül választhat: attól függően, hogy comfort, auto vagy dynamic módba kapcsolják a rendszert, változik a kormányszervó rásegítésének mértéke, a gázpedál reakciója, illetve - ha van az adott autóban - az S tronic váltó kapcsolási pontjai és a változtatható karakterű lengéscsillapítók beállításai. Ez utóbbiak persze csak a drágább változatokhoz elérhetők.
Az Audi már a Sportback németországi árait is közölte: a legolcsóbb egyelőre a 180 lóerős 2.0 TFSI kivitel lesz hatfokozatú kézi váltóval, ezért 33 650 eurót kérnek, míg a legdrágább, a 3.0 TDI quattro S Tronic 47 950 euróba kerül majd. A típus élő bemutatóját szeptemberben tartják Frankfurtban, és a forgalmazás is megindul néhány héttel ez után.