Ki gondolta volna, hogy még láthatjuk versenyezni a Ford RS200-ast? Vagy egy igazán jó versenygép soha nem avul el?
Az egykori angol ralikrossz-bajnok, Mark Rennison meg szeretné dönteni a hírhedt Pikes Peak hegyiverseny időrekordját. Sokan vannak így ezzel minden évben, ez önmagában nem is volna érdekes, de Rennison mindezt egy 25 éves versenyautóval szeretné elérni. A Ford még 1984 és 1986 között épített egy 200 darabos homologizációs sorozatot a félelmetes RS200-asból. Az autó a rali-világbajnokság B csoportjába készült, de alig egy évvel a bemutatása után kitiltották az ilyen speciálisan versenycélokra épített autókat a raliversenyekről. Később a ralikrosszban bizonyított a típus, de mára a legtöbbet már gyűjtők őrzik, versenypályán nemigen látható. Pedig a középmotoros, négykerék-hajtású típus ma is félelmetesnek hat: 1,8 literes motorja eredetileg is bő 450 lóerős volt, és azóta készítettek több mint 900 lovas változatokat is. Rennison autója épp egy ilyen szörnyeteg: egész pontosan 950 lóerős, de a biztonság kedvéért beleépítettek egy 70 literes nitrogén-oxid palackot is a megfelelő befecskendezőrendszerrel, így a teljesítménye rövid időre akár 1150 lóerőre is növelhető.
A versenyző célja az, hogy az öreg Forddal megdöntse a Pikes Peak fennálló rekordját. Ez nem is olyan egyszerű: Rod Millen 1994-es idejét csak 2007-ben tudta túlszárnyalni a gyári Suzuki színekben induló Nobuhiro Tajima, így a jelenlegi cél 10:01.408 alá menni. A 19,99 kilométeres pálya egyike a legfélelmetesebb versenyhelyszíneknek a világon: 19,99 kilométeres, nagyrészt murva borítja, 156 kanyar van rajta, és 1439 méternyi szintkülönbséget kell leküzdeni, és a hegyi utat nem szegélyezi semmiféle korlát. Igazi bravúr lesz, ha egy 1984-es versenygéppel sikerül.