A Főpolgármesteri Kabinet is belátta, hogy az úszó elemekből álló híd túl drága lenne, és egyáltalán nem alkalmas a Margit híd kiváltására.
A fővárosi önkormányzat ma tárgyalta Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes korábbi javaslatát, amely szerint a honvédségtől bérelt pontonhíddal helyettesítették volna a Margit hidat a felújítás ideje alatt. Az azonban már korábban is sejthető volt, hogy a pontonhíd nem képes helyettesíteni az állandó híd négysávos útpályáját. A Margit hidat naponta 50-60 ezer autó használja, míg a pontonhídon óránként legfeljebb 200 autó hajthatna át, és naponta legfeljebb 6-8 órán át volna használható. Ugyanakkor a fenntartása vagy 7 milliárd forintot vinne el, mivel az üzemeltetéséhez és karbantartásához legalább 480 fő szükséges.
Így nem jelent megoldást a problémára, amelyet a Margit híd augusztus 21-én esedékes lezárása okoz majd a budapesti forgalomban. Pontonhíddal, vagy anélkül, kaotikus állapotok várhatók a Főváros északi részén, annak ellenére is, hogy a híd egyelőre nyitva marad a villamosok, a gyalogosok és a kerékpárosok előtt.