Újdonságként tálalja a Ford a spanyolviaszt, de ettől még sikert arathatnak a korszerű műszaki megoldásokkal.
Az EcoBoost turbómotor-sorozat első négyhengeres tagja az egyik 2010-re várható újdonság. A Ford ezzel a motorral lényegében V6-os szívómotorjait szeretné kiváltani: ennek érdekében állítólag két turbófeltöltőt alkalmaznak majd, így a kétliteres négyhengeresből izzadtságszag nélkül hozhatnak ki 230 lóerőt, és alacsony fordulatszám mellett is lesz legalább annyi nyomaték, amennyit egy átlagos hathengeres nyújt manapság. A motort elsősorban nem sportos modellekbe szánják, inkább olyan típusokban bukkanhat fel, mint az Explorer önhordó karosszériás utódja, vagy éppen a nagydarab Ford Taurus, bár nem kizárt, hogy lendületből beleteszik az amerikai Ford Focusba is, és megszülethet a Honda Civic Type-R kupé komoly ellenfele.
A négyhengeres turbómotoron kívül bemutatják az új Powershift dupla kuplungos váltót is. A hatfokozatú szerkezet száraz tárcsás megoldású lesz, szemben a legtöbb ma használt rendszerrel, amelyek olajban futó tárcsákkal működnek. A Ford szerint az új váltó 7-9%-os hatásfokjavulást eredményezhet a jelenleg használt hidrodinamikus nyomatékváltókhoz képest.
A Ford amerikai modelljeire eddig kevéssé volt jellemző a műszaki kifinomultság - és akkor még óvatosan fogalmaztunk - ám úgy néz ki, a cég komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy utolérje a japán és európai konkurenciát ezen a téren is. A műszaki fejlesztések pedig végső soron a Ford versenyképességének javulását eredményezhetik.