Még mindig eléggé lomha a Fortwo CDI, de az a néhány többletlóerő talán valamivel élhetőbbé teszi, és még mindig a ma kapható legtakarékosabb személyautók közé tartozik.
A Smart 799 köbcentis, háromhengeres dízelmotorja eddig 45 lóerős volt, 110 Nm csúcsnyomatékkal, így még a 2,695 méter hosszú és 770 kilogrammos apróságot is alig vonszolta. Így a 2010-es modellévre esedékes felújítás alkalmából a Mercedes mérnökei igyekeztek némi életet verni bele. A teljesítményét 54 lóerőre, a maximális nyomatékát pedig 130 Nm-re növelték, így a kisautóval a korábbi 19,8 helyett már 16,8 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség - mondhatni, most már alkalmas a városi közlekedés tempójának követésére. Ráadásul a módosítások miatt alig nőtt az átlagfogyasztása: a gyári adatok szerint vegyes ciklusban 3,3 helyett 3,4 litert fogyaszt a dízel Smart 100 kilométeren, de ennyit talán megér a dinamika javulása, és 88 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával még mindig ez a jármű járul hozzá legkevésbé az üvegház-hatás erősödéséhez.
A Smart emellett benzinmotoros modelljeit is tisztábbá tette: most már az összes motor megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási normának, még a 98 lóerős Brabus kivitel is. A 2010-es Smartok az ősz folyamán kerülnek a kereskedésekbe.