A második negyedév 2,3 milliárd dollárt hozott a Fordnak, de csak papíron: valójában továbbra is veszteséges a napi működés, igaz, sokkal kevésbé, mint tavaly ilyenkor.
A Ford hatalmas nyereségét annak köszönheti, hogy a második negyedévben sikerült mintegy 10 milliárd dollárnyi adósságát kötvényekre cserélnie, és ennek a könyvelési vonzata 2,8 milliárd dollárnyi elvi nyereség. A lépés persze a gyakorlatban is hasznos - vagy félmilliárddal csökkent a hiteltörlesztésre fordítandó összeg - de ez a hatás inkább hosszú távon hoz majd látványos eredményt. A működésből viszont 424 millió dollár veszteség származott, ami még mindig nagyon sok, de messze nem annyi mint tavaly: 2008 második negyedévében a Ford kasszája 8,7 milliárd dollárral lett karcsúbb. A jelenlegi szinten maradva a Ford éves vesztesége már 2 milliárd dollár alatt maradhat, ami manapság Detroitban igazán nagy eredménynek számít.
Egyre inkább úgy néz ki, hogy a válságból a Ford határozottan jól jöhet ki: az elmúlt hónapokban sikerült növelnie a piaci részesedését, nyereséges a hitelfolyósítással foglalkozó Ford Credit, és hatásosnak látszanak a költségcsökkentő intézkedések. Egyes elemzők szerint az is lehetséges, hogy a Ford visszaszerezheti rég elvesztett piacvezető pozícióját Észak-Amerikában, miután a GM és a Chrysler alaposan összezsugorodott a csődeljárás során, sőt, a Toyota modelljei iránt is vagy 35%-kal csökkent a kereslet az elmúlt fél évben.