Csökkennek az európai autóeladások

2001.04.23. 23:26

2001 első három hónapjában 4,9 %-ot estek az újautó-eladások Európában, és úgy látszik, a folyamat nem akar megállni. Az elemzők korábban úgy nyilatkoztak, hogy lassan véget ér a 10 hónapja tartó csökkenés, ám nem lett igazuk. A vártnál rosszabb eredményekért elsősorban az északi országok, Dánia, Finnország, Izland, és Hollandia felelősek, ahol a visszaesés az előző három hónaphoz képest több mint 20 %-ot tesz ki, de a német piac 7,3 %-os visszaesése is igen fájdalmasan érintette a gyártókat. Elsősorban a koreai gyártók sínylették meg a jelenséget, Európa szerte 34,1 %-kal csökkenő eladásaikkal, míg a japánok 13,9 %-ot vesztettek. Az európaiak közül egyedül a PSA, a BMW, és a Skoda növelte piaci részesedését, illetve a Ford eladásai nem változtak, ugyanakkor a Volkswagen többi márkája, a GM, a Fiat, és a Renault jelentős veszteségeket szenvedett. Az egyre óvatosabbá váló elemzések szerint idén a 2000-es évhez képest 1,4 %-kal kevesebb, 14,4 millió autó kel majd el Európában.