Az ötödik Ötös

2001.05.04. 16:27

 
   
   

A BMW-nél már készül a középső modellcsalád legújabb változata, amely 2003 elején mutatkozik be a közönségnek. Az E60 kódnéven emlegetett sorozat a hírek szerint szakít a "felfújt 3-as" stílussal, az új vonalvezetés, amely valamivel élesebb lesz, mint a jelenlegi, markáns egyéniséget kölcsönöz a járműnek. Az autó mérete marad a régi, ám a növekvő tengelytáv jótékonyan hat a hátsó ülésen utazók kényelmére. A mai divatnak megfelelően az E60-asban is széles körben használnak majd alumíniumot, így az autó súlya felszereltségtől függően 1400 és 1600 kg között lesz, ám az Audi gyakorlatával szemben a teherviselő elemek továbbra is acélból készülnek. Az újdonság motorválasztéka elsősorban az új fejlesztésű, pillangószelep nélküli, közvetlen befecskendezésű Valvetronic motorokból áll majd. A belépőmodell egy 2 literes négyhengerest kap, amely a hírek szerint 142 lóerőt teljesít majd. A nagyobb változatokba 2,5 és háromliteres soros hathengeres, valamint 3,5 és 4,5 literes V8-as motorok kerülnek, ez utóbbiak 270 illetve 340 lóerős teljesítménnyel. A csúcsmodell, az új M5-ös 5 literes V8-as motorja 30 lóerővel izmosodik, azaz 430 lóerőt bocsát a bátor sofőr rendelkezésére. Az új ötösnek állítólag lesz négykerékhajtású változata is, amely a 330 Xi mechanikájára épül.