![]() |
|
![]() |
![]() |
A csődhelyzettel küszködő dél-koreai autógyártónál mutatkozni
látszanak az átszervezések első pozitív hatásai. Áprilisban - három éve
először - a működési költségek nem emésztették fel a teljes bevételt,
sőt, 6,7 milliárd won (5,1 millió dollár) működési nyereség
termelődött. Kim Kee-ho, a cég szóvivője szerint a pozitív eredmények
elsősorban a létszámcsökkentés hatására keletkezett 751 milliárd won
költségcsökkenésnek köszönhető, bár a dél-koreai eladások 15 %-os
növekedése is nagy szerepet játszott.
![]() |
![]() |
![]() |
|
A cég hitelezői abban reménykednek, hogy a nyereséges működés ígérete nagyot lendíthet a GM-el folytatott tárgyalásokon. A dél-koreai lapok ugyanakkor arról cikkeznek, hogy az amerikai óriáscéget elsősorban a Daewoo eladási és terjesztési részlege, a Daewoo Sales, és a világ egyik legmodernebb üzemének tartott, 1996-ben épített, 300.000 darabos évi kapacitású kunsani üzeme érdekli, ugyanakkor a cég központi üzemét, amely 1972-ben épült Pupyongban, nem kívánják átvenni. A GM, és a Daewoo egyelőre tagadja a feltételezéseket.
