Ford-Toyota: közös hibrid hajtáslánc

2001.05.09. 20:14

 
   
   

A Ford az Aisin AW-vel közösen fejleszti jövőbeli vegyes hajtású modelljeinek hajtásrendszerét. Az Aisin a Toyota leányvállalata, amely a Prius kifejlesztésében is jelentős szerepet kapott. A Ford a hírek szerint az Escape terepjáróba szereli be először a benzin-elektromos hajtásláncot, a szériaérett változat bejelentését pedig 2003-ra tervezik. A Toyota-féle hibridhajtás nagy előnye a hagyományos benzines megoldásokhoz képest, hogy a belsőégésű motor csak akkor működik, ha az szükséges, az energiaigényes elindulásoknál pedig a jóval nagyobb hatásfokkal működő villanymotor szolgáltatja a szükséges teljesítményt, így elsősorban a nagyvárosok zsúfolt közlekedésében jelentős csökkenés érhető el vele mind fogyasztásban, mind a járművek károsanyag-kibocsátása terén.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.