Kifejezetten az európai piac számára kezdte el fejleszteni a Honda az Accord modellbe szánt kétliteres dízelmotorját, amely a cég első saját fejlesztésű öngyulladásos rendszerű erőforrása. A motort az Isuzu tapasztalataira építve készítik, és a tervek szerint 2003-tól kerül beépítésre. A Honda eddig kizárólag szikragyújtású motorok fejlesztésével foglalkozott, és az idők során a legjobbak közé küzdötte fel magát ezen a téren, ám a dízelmotoros típusokba eddig más cégektől vásárolt egységek kerültek. A mostani lépést azzal indokolják, hogy az Európában elszenvedett 456,7 millió dolláros (56 milliárd jen) veszteség egy része épp abból fakad, hogy a Honda nem tudta kihasználni a dízelpiac növekedése nyújtotta lehetőségeket. A cég a Civic család dízelesítését is bejelentette, ám itt saját fejlesztés helyett az Isuzu 1,7 literes motorjának beépítése mellett döntöttek. A dízelmotoros Civicek gyártása idén novemberben indul.