Változó hengerszám?

2001.05.24. 10:50

 
   
   

A General Motors bejelentette, hogy 2004-től olyan motorokkal szereli fel legnagyobb terepjáróit, és kisteherautóit, amelyek a terheléstől függően képesek négy hengert kikapcsolni. Az új Vortec V8-asoktól átlagosan 25 % üzemanyag-megtakarítást várnak a GM szakemberei. A megoldás nagy előnye, hogy a meglévő motorok konstrukcióján alig kell változtatni. A GM korábban már próbálkozott hasonlóval, 1981-ben Cadillac típusokba építették a V 4-6-8 elnevezésű motorokat, ám a kísérlet akkor kudarccal végződött, mivel nem tudták megoldani az üzem közbeni zökkenőmentes átkapcsolást. David Roman, a GM szóvivője szerint az elektronika mai színvonalán ezek a problémák jóval könnyebben megoldhatók, így a következő generációs Vortec V8-ason az átkapcsolás a négy- és nyolchengeres üzemmód között szinte észrevétlenül zajlik majd.