Rover 75 Tourer

2001.06.01. 09:52

 
   
   

Júliusban kerül az angol kereskedésekbe a BMW utáni időszak első új Rover modellje, a 75-ös Tourer névre keresztelt kombi változat, és nem sokkal később a többi európai országban is megkezdik az árusítást. A nagy kombi modell csak a hátsó traktus kialakításában tér el a limuzin változattól, az összhatás viszont észrevehetően megváltozott: a 75-ös eleganciájába sportos felhangok keveredtek. Az autó alapállapotban 680 literes csomagtérrel rendelkezik, ami a 60:40 %-ban osztott hátsó üléstámla előrehajtásával 1,2 köbméterre növelhető. Emellett több különálló rekeszt helyeztek el a csomagtér oldalfalaiban, és padlójában, a csomagok és az utastér elválasztására pedig nem csak a szokásos kalaptartó áll rendelkezésre, de szériatartozék a hátsó ülések és a tető közé kifeszíthető háló is. A Rover mérnökei igyekeztek megőrizni a limuzin előnyös tulajdonságait, így nagyon ügyeltek a karosszéria merevségének megtartására. Az eredmény önmagáért beszél: 20.000 Nm/fokos csavarómerevségével a Tourer karosszériája kategóriája legjobbja. Ennek, és a külön megrendelhető, automatikus szintszabályzással ellátott hátsó futóműnek köszönhetően az autó menettulajdonságai semmivel sem maradnak el a lépcsőshátú változatnál megszokott színvonaltól. A kombi modelleket azonos motorválasztékkal, és felszereltségi szinteken kínálják, mint a 75-ös limuzin változatát, az árkülönbség Nagy-Britanniában egységesen 950 font, azaz átszámítva alig több, mint 400.000 forint lesz.