Fiat modelloffenzíva

2001.06.14. 11:15

 
   
   

Az olasz gyártó 2005-ig tizenkilenc új modellt mutat be - nyilatkozta tegnap Roberto Testore, a cég vezérigazgatója. A Fiat, Lancia, és Alfa Romeo márkanéven bemutatkozó modellek kifejlesztésére 14 milliárd eurót költ a Fiat konszern. Egyes modelljeinek kétségtelen sikere ellenére a Fiat autós részlege az utóbbi hónapokban újra jelentős veszteséget termel. A helyzet megváltozását a Bravo/Brava párost felváltó Stilo modelltől várják, de a tervekben fontos szerep jut a Kínában hamarosan bemutatkozó Palionak, és az átszerveződések után újra pozitív mérleget mutató brazil részlegnek is. Testore elmondta, hogy a céget érzékenyen érintik a Lengyelországot, Törökországot, és Argentínát sújtó gazdasági problémák, mivel ezek az országok hagyományosan nagy felvevőpiacot jelentettek a cég termékeinek. A Fiat előrejelzései mégis pozitívak: 2003-ban már évi 3.000.000 autót szeretnének eladni a 2000-ben elért 2.500.000 helyett, 2008-ra pedig, amikorra a következő modellgeneráció teljes egészében leváltja a mai sorozatot, szeretnék elérni a 4.000.000-s határt. Az új modellek nagy része várhatóan már a General Motorssal közös padlólemezekre épül, ami újabb lépést jelent a nyereséges termelés felé.