Statisztikai háború, "független" szakértők, nyilatkozatváltások minden hajnalban a nagyréten - a Firestone Saga folytatódik. A legutóbbi csapást a Ford mérte egykori partnerére. Saját laboratótiumukban végeztek vizsgálatokat olyan Firestone Wilderness AT gumiabroncsokon, amelyeket a gumigyártó biztonságoznak minősített. A közölt kép önmagáért beszél: a futófelület leválása valós körülmények között halálos kimenetelű balesethez vezetett volna. A Ford által alkalmazott kísérleti módszer persze nem ismeretes, így az eredmény lehet akár manipuláció eredménye is, de reklámfogásnak nem rossz. Ráadásul ezzel felmenthetik az Explorer típust a vádak alól, miszerint az autó hibás tervezésű futóműve okozta a Firestone gumiabroncsok tönkremenetelét. Ahogy a Ford kommunikációs igazgatója fogalmazta: "A hiba most a laborban mutatta meg magát, nem az Exploreren". Eközben a Firestone több fronton támad, bár egyik fő fegyverét, az amerikaihoz hasonló venezuelai halálesetekkel kapcsolatos adatokat elveszteni látszik: a Ford kijelentette, hogy a felemlített 51 esetnek fele sem igaz alapon van csak köze a valósághoz. A Ford szerint az 51 Explorerből kettő bizonyítottan Fiesta volt, egy Ranger Pick-up, két esetet kétszer számoltak, hat alkalommal pedig bizonyíthatóan vezetői hiba okozta a balesetet. Még egy feketepont a Ffirestonenak a közvélemény előtt. Tehát a Ford egyelőre jobban áll, bár - ahogy azt már minkét gyártó elismerte - a harc elsősorban a konkurenciának használ, a Ford és a Firestone is csak veszíthet rajta. A kérdés csak az, hogy mennyit?