![]() |
|
![]() |
![]() |
2002-ben várhatóak az Audi első közvetlen befecskendezésű benzinmotorjai, amelyeket először az idei R8-as prototípusban alkalmaztak. A gyár közlése szerint a tavalyi autóhoz képest mintegy 8 %-os fogyasztáscsökkenést sikerült elérni az idei prototípussal, ugyanakkor a szériamotorokban ugyanez az érték elérheti a 15 %-ot is. A rendszer érdekessége, hogy két különböző üzemmódban működhet: nagy teljesítményigény esetén a hagyományos, homogén keverékes befecskendezést alkalmazza, míg átlagos használat esetén úgynevezett réteges feltöltést használ. Ez utóbbi esetben a berendezés szegény keveréket juttat az égéstérbe, csak a gyújtógyertya közelébe fecskendeznek könnyebben gyulladó benzinben gazdagabb keveréket. Ezt a módszert részterheléseknél alkalmazzák, mivel így kisebb teljesítményt nyújt a motor. Az első FSI motorok Frankfurtban mutatkoznak be.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)