Jövőre lesz 35 éve, hogy a Ford Mustang
sikereinek hatására a Chevrolet piacra dobta saját, azóta
legendássá vált "izomautóját". Ebből az alkalomból mutatták be a
jelenlegi Camaro 35th Anniversary Edition nevű évfordulós kiadását.
Az autót a nagyszériás változat 5,7 literes V8-as motorjának
erősebb, 325 lóerős változata hajtja, amely új kipufogórendszert,
és kisebb ellenállású légszűrőt kapott. A teljesítmény átviteléről
hatsebességes manuális váltó gondoskodik. Az autó külsejét is
látványosabbá tették a
külön erre az alkalomra készített 17 hüvelykes könnyűfém
keréktárcsákkal, és az ezüst csíkozású vörös festéssel.
Valószínűleg az évfordulós kiadás
egyben búcsúváltozat is lesz, a GM vezetésének döntése
alapján ugyanis jövőre utód nélkül megszüntetik a gyártását a
testvérmodellel, a Pontiac Firebirddel együtt.
A Camaro három évvel a Ford Mustang után, 1967-ben jelent meg, és egyike volt az olajválság kirobbanásáig tartó időszak legkeresettebb és legismertebb amerikai sportkocsijainak. Megszüntetésének elsődleges oka elsősorban nem az alacsony eladásoknak, hanem a klasszikus felépítésű V8-as, hátsókerék-hajtású, nagy sorozatban készülő GM személyautók eltűnésének köszönhető: egyedül a Camaro-Firebird páros számára már nem éri meg újabb alkatrészeket fejleszteni.