![]() |
|
![]() |
![]() |
A kölni Ford gyárban gördült le a szalagról a Fiesta tízmilliomodik példánya. A típus gyökerei 1976-ig nyúlnak vissza, ekkor mutatták be az akkoriban modernnek számító, takarékos elsőkerék-hajtású kisautót, amely - többek közt az olajválság okozta magas benzinárak hatására - hatalmas sikert aratott az európai vásárlók körében. Az autót aztán az 1989-es modellváltásig szinte változatlan formában ontottak a szalagok. A második generáció, amely örökölte az előd előnyös tulajdonságait, tágasabb, és áramvonalasabb lett, valamint megjelent az autó ötajtós változata is. 1989 óta gyakorlatilag a második generáció finomítgatása folyik, bár az eredeti karosszéria formája már csak nyomokban fedezhető fel a New Edge design szellemében átdolgozott legutóbbi példányokon. Az utóbbi időben a Fiesta az öreg konstrukció hátrányai miatt némileg háttérbe szorult, de nemsokára itt az utód: ősszel mutatkozik be a harmadik generáció, amely újra a kategória bestsellerei közé repítheti a Fiestát.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)