![]() |
|
![]() |
![]() |
Az utolsó simításokat végzik a
Mercedes GST-n, azaz a Grand Sports Tourer-en, ami
körülbelül három éven belül kerül a kereskedésekbe. A két
változatban készülő jármű az M-osztály padlólemezére épül, de
súlypontja annál alacsonyabban van, a jobb úttartás és vezethetőség
érdekében.
Mindkét változat négykerék-hajtással kerül forgalomba, a
kisebbik ötszemélyes, és 4.85 méter hosszú. A nagyobbik, mintegy
26.5 centivel hosszabb és egy további üléssor kap benne helyet,
hétre emelve ezzel a szállítható személyek számát, beleértve a
sofőrt is. A majdani vásárlók három benzines, háromliteres V6-os
230 lóerős, 3.6 literes V6-os 255 lóerős és ötliteres V8-as 304
lóerős motorok közül választhatnak. Dízel lehetőség is lesz,
valószínűleg egy 2.6 literes V6-os, és egy háromliteres V6-os közül
lehet majd választani teljesítményük sorrendben 188 és 215 lóerő.
A hajtás 50-50 százalékban oszlik el az első és a hátsó
tengelyek között alaphelyzetben, de szükség esetén az elektronikus
differenciálmű a megfelelő mértékben módosítja ezt. Az elektronikai
felszereltség is magas szintű lesz, az utastérben internet
hozzáférést és laptopok bekötésére szolgáló csatlakozókat helyeznek
el. A fék elektronikus vezérlésű, de ha mégis baj van ott lesznek
az egész utasteret betöltő légzsákok, a hétszemélyes változatban
mindenkinek saját.
A gyártás helyszíne az USA, de a Mercedes már eldöntötte, hogy
ezúttal szorosabban fogja a gyeplőt, nehogy megismétlődjenek az
M-osztállyal kapcsolatos bakik. A történet eredménye 2005
tavaszától látható az európai kereskedésekben.
