Chrysler Crossfire

2001.07.19. 12:34

 
   
   

A vezetőség rábólintott, úgyhogy már csak az előírásoknak kell megfeleltetni, és érkezhet a TT coupé új amerikai ellenfele. Külseje jóval agresszívabb az Audinál, hosszú motorháztetejével és a hátsó kerekek fölé nyúló utasfülkéjével inkább a BMW M coupé-t idézi. Viszont a német vetélytársak elegáns görbületeinek nyoma sincs, a Chrysler vonalai élesek, mint a borotva, például teljes hosszúságában végigfutó gerince még a szélvédőt is kettéosztja.
Emiatt az ablaktörlők is középre, függőlegesen kerültek, mint a versenyautókon. Mint korábban a Porsche Carrerán, a hátsó spoiler egy bizonyos sebességnél nyílik csak ki, ezáltal javítva a stabilitást. A hátsó ablak egészen apró, ez a végleges verzión még változhat, mivel a kilátás hátra így nem az igazi. A nagy kerekek szerelmesei imádni fogják a Crossfire-t, elöl 19, hátul 21 colos felnik vannak 35mm-es oldalfalú gumikkal, de valószínűleg a sorozatgyártás megkezdésével ezeknek is búcsút mondhatunk.
A belső térben a műszerfalat két McDonald's logo jellegű ív uralja, ezekben kaptak helyet a néhol fantázia jellegű műszerek. A turbónyomás kijelzője például háromállású, nulla, fél erő, és robbanás a lehetőségek. Az első utas előtt találhatók az egyéb műszerek, mint a fedélzeti számítógép és a Data Acquisition Centre névre hallgató egység kijelzője. Ez utóbbi menet közben szolgáltat információkat a futási tulajdonságokról.
A Chrysler-t egy 2.7 literes, kompresszoros feltöltésű, 275 lóerőt termelő V6-os hajtja, az erőátvitelt ötfokozatú kéziváltóval oldják meg. A gyári adatok szerint az autó így 5.8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 236 km/h.