Egy évvel az IS300 kompakt sportlimuzin
bemutatása után, két új típussal gazdagodik a kínálat, az egyik az
IS300
SportCross, a másik pedig a limuzin ötsebességes
kéziváltóval szerelt variációja. Az új limuzin a manuális váltás
mellett, keményebbre hangolt futóművével ösztönzi a 215 lóerős
limuzin sofőrjét sportosabb vezetésre. A motor alacsony és magas
fordulatszám tartományokban is erősen húz, köszönhetően az
intelligens VVT-i technológiának.
Az aktív, sportos életmódot folytatók számára készítették az
IS300 SportCross változatát, aminek motorházteteje, első
sárhányója, és első ajtói a standard IS300-ból származnak, teteje,
a karosszéria hátsó része, hátsó ajtói és üvegei pedig teljesen új
tervek alapján készültek. Az autó hátulja a lámpák elrendezésében
mutat hasonlóságot az eredetivel.
Manuális váltót nem kaphatunk a SportCross-hoz, de
rendelkezésre állnak a kormányon elhelyezett
E-Shift névre hallgató váltógombok. Az új karosszériához új
kiegészítések is járnak, mint például a takaróponyva a
csomagtartóban, egy hordozó doboz, rejtett tárolórekesz a csomagtér
aljában, a kombihoz méltóan lehajtható hátsó ülések, vagy a hátsó
ablaktörlő/mosó. A Lexus kedvessége folytán a nagyobb tér
kihasználására még egy hangszórót adott a hifi-berendezéshez,
így összesen már kilenc hangfalból szólhat a muzsika.
A biztonsági felszerelések sorában az ABS mellett, EBD
(elektronikus fékerő-elosztó), vészfékezést segítő rendszer, új
oldalsó függönylégzsákok találhatók. Az úton maradást pedig a
Torsen nyomaték-érzékelős, önzáró differenciálművel együttműködő
VSC, megcsúszást gátló rendszer garantálja. Az eltévedés
lehetőségét az előzőnél kétszer gyorsabb DVD-alapú navigációs
rendszer csökkenti minimumra, használhatjuk specifikus
címkeresésre, de választhatunk az adatbázisban található majdnem
800.000 cím közül is.