Az 1998-ban piacra került HR-V
szabadidő-terepjáró már megjelenésekor is a fiatalokat célozta meg
merész és egyedi formájával. Talán ennek köszönhető, hogy Japánban
nem is aratott akkora sikert bemutatásakor.
Az új modell jellege sportosabb elődjénél, és több apró
részletbeli különbséget is találunk rajta. Az új HR-V lökhárítói
jellegzetesebbek az előzőénél, jobban kiemelik magasságát, és a
VTEC modelleken található ködlámpák is jellegzetesebbé teszik az
orrészt. Ezenkívül új, nyolcágú ötvözet felniket, sötétített
oldalablakokat és frissített hűtőmaszkot kapott az autó. A belső
tér most fekete és szürke színkombináció uralja a kicsit femininnek
tartott korábbi kék helyett. A középkonzol hi-tech fémet idéző
plasztikból készült, és magában foglalja a CD-váltó egységet.
Kétféle motor közül lehet választani, mindkettő ugyanazon a
négyhengeres, 1.6-oson alapul, de az egyik csak 105 lóerőt ad le,
míg
a VTEC változat 125 lóerős. Mindkét motorhoz választani
lehet, hogy ötsebességes kézi, vagy adaptív automata váltót kérünk.
Szériafelszerelés az ABS és az elektronikus fékerő-elosztó.