![]() |
|
![]() |
![]() |
Tegnapelőtt nyilvánosságra hozta Japán öt
legnagyobb gyártója 2001 első félévi eredményeit. Az
exporteredmények mind az ötnél csökkentek, ami leginkább az álmos
amerikai gazdaságnak köszönhető. Otthon csak a Honda tudott
növekedést elérni, és szintén nekik sikerült a világszintű termelés
növelése.
Toyota
A Toyota japán termelése idén mutatott először visszaesést
két év óta, köszönhetően az export és az otthoni eladások
csökkenésének. Így részesedése a japán piacból 0.7 százalékot
esett, 42.7-re. Az export visszaesése magyarázható a külföldi
termelés kiszélesítésével. Az Észak-Amerikába irányuló export
306.356 darab autó volt, 5.1százalékkal kevesebb, mint az előző
időszakban. Az európai export ennek a dupláját, 10.6 százalékot
esett, míg az ázsiai átvevők csak kevéssel, 0.5 százalékkal
igényeltek kevesebb autót, mint korábban. A külföldön előállított
autók száma több, mint 900.000 volt, ami a Toyota valaha volt
legtöbbje, köszönhetően a Yaris gyártásának.
Nissan
A Nissan otthoni termelése az év első négy hónapja során
folyamatosan esett, mégis szeletük az otthoni piacból 0.1 százalékkal
nőtt, 18.5-re. Az exportpiacok nagymértékben csökkentek, Észak-Amerika
27.6, Európa 56.7 százalékkal kért kevesebb autót, mint 2000 második
felében, de az Ázsiában elért 25.8 százalékos növekedés kicsit
visszabillenti a mérleg nyelvét. A külföldi termelés növekedése
Spanyolországban és Mexikóban segíti ellensúlyozni az észak-amerikai
gyártás 17.1 százalékos visszaesését.
Honda
Az egyetlen aki igazán boldog lehet eredményeivel. A globális
termelés három, a külföldi termelés négy hónapja folyamatosan
növekszik. Az otthoni eladások a Stepwagon bevezetése óta, minden idők
legjobbjai. Az export csökkent, de ebben része van a gyártás külföldre
telepítésének.
Mitsubishi
A külföldi termelést leszámítva minden szektorban esett a Mitsu.
Az otthoni eladások lanyhulása miatt részük a japán piacból 1.7
százalékkal, 8.2 százalékra csökkent. Az Amerikába irányuló export
27.5, míg az európai 41.5 százalékos esést produkált. Még jó, hogy
Ázsiában 1.1-del javultak, 27.530 autó eladásával. Az amerikai gyártás
visszaesését az európai és ázsiai termelés növelése okozza.
Mazda
Az elmúlt három évet tekintve most először kénytelen globális
kibocsátásának csökkenését elszenvedni a Mazda. Összesen 452.955 autót
gyártottak az első félévben. A hazai piacon se rózsás a helyzetük,
mivel húzómodelljeik, a Demio, az MPV és a Familia nem igazán
népszerűek. A tengerentúli termelés is csökkent, főleg Európában a
Capella (626), bár a Familia növekedést mutatott Észak-Amerikában.
