![]() |
|
![]() |
![]() |
A
Suzuki Motor Corporation bejelentette, hogy egy újonnan
kifejlesztett gyártási eljárás segítségével kihagyhatóvá vált az
öntöttvas használata a hengerekben, így jelentős súlycsökkenést
sikerült elérni.
Öntöttvas erősítésekkel a hengerek súrlódásnak leginkább
kitett részeit szokták védeni. A Suzuki egy olyan nagysebességű
eljárást dolgozott ki, ami az új ötvözet-spriccelő technikával
közösen alkalmazva egy nagyszilárdságú nikkel, szilikon-karbid
réteget képez a henger felületén. A termelés szempontjából ez
elsősorban a gyártási idő lecsökkenését jelenti, mivel az eddigi
nyolc galvanizálási folyamat helyett elég három, így a henger
elkészítésének ideje ötvenről nyolc percre csökken. A termelési
kapacitás így sokszorosára növelhető.
Az eljárás több, mint 20 százalékkal csökkenti a henger
súlyát.
A Suzuki az általa készített összes autó és motorkerékpár
motorjában alkalmazni fogja az eljárást, és nem zárkóznak el a
technológia átadásától sem, persze jó pénzért.
