![]() |
|
![]() |
![]() |
Csak alumíniumból készülő térvázra tervezi
megépíteni az A4-es következő generációját az Audi. A technológiát,
mely csökkenti a súlyt és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást eddig az
A2 és az A8 építésénél alkalmazták.
Most a tervezők azon vannak, hogy az építési eljárást a
modellsorozat minden tagjára alkalmazzák. Az A2-esnél alkalmazott
eljárás Gombóc Artúrt mintegy 200 kilogrammal teszi könnyebbé
ellenfelénél, az A-osztályos Mercinél, és a tervek szerint a másfél
év múlva érkező A3-on még drasztikusabb súlycsökkenést sikerül
elérni. Az alimínium nem csak könnyebb, de jóval erősebb is mint az
egyéb alkalmazott anyagok, úgyhogy
az A3 sikeres bevezetése után a TT karosszériája is
átalakulhat.
A vállalat szóvivője szerint az alumínium térváz alkalmazása
általános lesz az Audi modelljein a jövőben, de az átállás sok időt
vesz igénybe.
Az elmúlt években az Audi több tanulmánnyal is próbált
rámutatni az alumínium használatának előnyeire, például a 92-es
Avus-szal valamint a mostanában bemutatott Supercoupé-val. Ez
utóbbi 623 lóerős szupersportkocsi a Mercedes SLR riválisának
készült, a sorozatgyártásról még nem született döntés. Eddig az
Audi 150.000 alumínium térvázas autót készített, amiből az első egy
1994-es A8 volt.
