Superb: nagykocsi a Skoda kínálatában

2001.08.13. 08:23

 
   
   

A Volkswagen cseh leányvállalata múlt hét végén jelentette meg az első információkat Frankfurtban megjelenő új zászlóshajójáról, amelynek prototípusát korábban Montreaux néven ismerhettük meg. A háború előtti nagy, nyolchengeres Skoda luxusautók után elnevezett jármű a VW Passat megnyújtott tengelytávú padlólemezére épül. A rokonság egyébként letagadhatatlan, az új Skoda nagykocsi formatervezői a Passat és a Skoda Octavia bevált stíluselemeit ötvözték a Superb megalkotásakor, bár úgy, hogy az új típus egyetlen karosszériaelemen sem osztozik a VW legnagyobb modelljével. A csehek sajtóközleményükben büszkén emlegetik az autó tekintélyes méreteit: 1,7 méteres szélesség, 1,4 méteres magasság, 4,8 méteres hossz. Ez utóbbi egyébként, akár a 2,8 méteres tengelytáv, csaknem 10 centiméterrel több, mint a Passat hossza, azaz a Superb várhatóan még tágasabb belső térrel rendelkezik majd, mint német rokona. Az eddig közzétett műszaki részletek szintén ismerősek lehetnek a Volkswagen építőkészletéből. Az autó kezdetben három benzines, és két dízelmotorral lesz kapható, az alapváltozat a kétliteres 115 lovas négyhengerest kapja, a következő lépcsőt az 1,8 literes győri turbómotor 150 lovas változata, illetve az 1,9 literes 131 lovas PD-TDI egység képviseli, míg a csúcsmodellekben két V6-ost találunk, a benzines 2,8 literes 193 lóerős, míg a turbódízel 2500 köbcentis, 155 lovas. Az autó később újabb motorváltozatokat is kaphat, így beférne a motorházba a Passatban nemrég bemutatott W8-as egység is. Ezzel a Skoda a Superb név legjobb hagyományait elevenítené fel: az 1947-ig készített névrokon csúcsváltozatában négy literes V8-as dolgozott 95 lóerő teljesítménnyel. Az új Superb forgalmazását várhatóan 2002 tavaszán kezdik meg, az előrejelzések szerint az Audi és Volkswagen testvérmodellekénél elfogadhatóbb áron.