![]() |
|
![]() |
![]() |
Heves ellenkezést váltott ki az Európai Bizottság tervezete, miszerint vizsgálnák az egyes autótípusok gyalogosokra gyakorolt hatásait gázolásos balesetek esetén, és a nem kellően "gyalogosbarát" járműveket nem engednék forgalomba helyezni. Az autógyártók szerint ugyanis a gyalogosok védelmét szolgáló szerkezeti változtatások jelentősen rontanák az autóban ülők túlélési esélyeit komolyabb balesetek alkalmával. A gyártók inkább hosszú távú megoldást ajánlottak: 2012-re hajlandóak lennének egy adott, magasabb szintre hozni gyártmányaikat ebből a szempontból is. A gond ott van, hogy az EU illetékesei hamarabb szeretnének a felajánlottnál jóval szigorúbb szabályokat hozni, mivel szerintük évente 2.000 haláleset, és 18.000 súlyos sérülés lenne elkerülhető a tárgykör szabályozásával. Viszont az autógyártóknak egyáltalán nem érné meg drága fejlesztésekbe fogni a gyalogosok érdekében, mivel az utasok biztonságát védő eszközökkel szemben például egy gyalogos-légzsákkal nem lennének eladhatóbbak az autók. Ráadásul a gyalogosbarát orrkialakítás nem feltétlenül tetszik a vásárlóknak, így akár piaci hátrányt is jelenthetne az ilyen szempontok túlzott figyelembe vétele a tervezésnél.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)