Signum 2: az Opel legújabb tanulmányautója

2001.08.14. 12:34

 
   
   

Nemsokára élőben is láthatjuk a GM európai leányvállalatának legújabb műszaki fejlesztéseit bemutató koncepciómodelljét a Signum 2-t, amely egyben a gyártó új formatervezési irányvonalát is kijelöli. A bemutatóra természetesen Frankfurtban kerül sor. A nagyméretű, 4,6 méteres hatchback arányaiban az előd Signumra emlékeztet, részleteiben pedig a Vectra illetve Omega következő generációjának formai jegyeit vázolja fel. Az autó belsejében is számos újítással találkozunk: a beszállást elöl az ajtó nyitásakor kifelé forduló ülések, és a felemelkedő kormányoszlop könnyítik meg. A motor indításakor a repülőgépekéhez hasonló kialakítású kormány automatikusan a vezető felé mozdul. A műszerfal sem nevezhető szokványosnak, amelyen az autó pillanatnyi állapotán kívül a navigációs rendszer instrukciói is megjelennek apró piktogrammok formájában. Amennyiben ennél részletesebb információkra lenne szükség a jármű pillanatnyi pozícióját illetően, a középkonzolon elhelyezett 7 hüvelykes képátlójú monitoron részletes térkép is megjeleníthető.

 
   
   

Ezen felül az első utas internetezésre is alkalmas számítógépet kap, amelyet egy infravörös csatolóval ellátott drótnélküli billentyűzettel használhat. Ha meguntuk a mobil irodát, a PC saját színes LCD monitorja a műszerfalba befordulva gyakorlatilag eltűnik, de egyetlen érintéssel újra előcsalogatható. A hátsó utasoknak más típusú élvezeteket tartogattak a tervezők: két DVD lejátszó speciális videó-szemüvegek, és a mellékelt fejhallgatók segítségével két különálló mozitermet varázsol a Signum 2 hátsó üléssorából. Az autó műszaki téren is tartogat egy fontos újdonságot: hajtásáról a GM új, Global XV8 jelű, közvetlen befecskendezéses kísérleti alumínium motorja gondoskodik, amely 90 fokos hengerszögű, V8-as elrendezésű, 4,3 literes, 300 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 400 Nm.

 
   
   

Az autó ezzel az erőforrással akár 250 km/h sebességre is képes, sőt, ennél csak azért nem többre, mert a "nagyoknál", a BMW-nél, és a Mercedesnél megszokott módon ennél a sebességnél szabályoz le az elektronika. A nagy teljesítmény ellenére az autó egyáltalán nem nevezhető iszákosnak: a 0,29-es légellenállási tényező, és a motor modern konstrukciója 9,8 literes átlagfogyasztást eredményeznek 100 km-en, ami különösen kedvező érték ebben a méretosztályban. Az autó hatékony megállításáról is gondoskodtak a tervezők: az első kerekeket kerámia féktárcsák lassítják, amelyek felmelegedéskor sem veszítenek hatásukból.