![]() |
|
![]() |
![]() |
MX-5, ami megy. Ez lehetne az MX-5 MPS-nek elnevezett sportkocsi-tanulmány összegzése egyetlen mondatban. A Mazda roadster tulajdonosainak legnagyobb szívfájdalma korábban is a viszonylag alacsony teljesítmény volt: a kanyarokban verhetetlen kétülésest autópályán bármelyik komolyabb nagykocsival ott lehet hagyni. Az MPS múlt időbe teszi a problémát: kétliteres szívómotorja 7.000-es percenkénti fordulaton 200 lóerőt ad le, ami előzni is, alázni is bőven elég.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eddiginél jobb fékhatás érdekében az autó nagyobb féktárcsákat kapott, amelyek az új, 17 hüvelykes felniken belül kaptak helyet. Az autó kívülről is változik a sorozatgyártású változathoz képest: új lámpatesteket, nagyobb légbeömlőket, és mélyebbre húzott lökhárítókat kap elöl, hátul pedig a középre helyezett lapos kipufogónyílás mutatja, hogy nem köznapi MX-5-ösről van szó. Az autó egyetlen szépséghibája, hogy egyelőre tanulmány csupán, a sorozatgyártásban legfeljebb reménykedni lehet. Az MPS egyébként nem kifejezetten ezt az autót jelöli, a betűszó feloldása "Mazda Performance Series", azaz nagyteljesítményű sorozatok. Frankfurtban a 323-as MPS változatát is bemutatják a Mazda standján, bár erről egyelőre nincsenek részletes információink.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)