![]() |
|
![]() |
![]() |
A tesztelés utolsó stádiumába érkezett a Renault új középkategóriás modellje, amely a következő Nissan Almerával épül közös padlólemezre. Az autó várhatóan már jövő tavasszal bemutatkozik, ami abból is látható, hogy a Renault szakemberei már nemigen törődnek a próbaautók álcázásával. Ahogy az képünkön is látható, az új Mégane a cég új tervezési filozófiáját követi: meredek szélvédő, és motorháztető, szinte függőleges hátfal, nagy tengelytáv, és viszonylag nagy első túlnyúlás jellemzik az autót. A hátsó ablak várhatóan az Avantime megoldásához hasonlóan az autó oldalán is folytatódik. Az autó hűtőmaszkját az átdolgozott Clióhoz hasonló stíluselemek uralják. A hírek szerint a műszaki megoldások terén is az élmezőnybe szeretne visszajutni a cég. Erre utal az a híresztelés, miszerint az új Mégane közvetlen befecskendezéses, 1,2 és 2 liter közti lökettérfogatú benzinmotorokkal kerül forgalomba. A csúcsmodellben a Clio Sportból már ismert 172 lóerős kétliteres egység teljesít majd szolgálatot, és sokak szerint később lesz egy még erősebb, V6-os változat, amely a TWR-nél készül, akár a Clioból átalakított kisebb testvére. Az autóban elérhető lesz a Renault műszaki újításainak nagyobb része, így a kulcsnélküli indítórendszer, és a navigációs számítógép is, biztonsági szempontból pedig szeretnék megtartani a Lagunával elért hírnevüket ebben a kategóriában is: a cél egyértelműen az ötcsillagos minősítés az EuroNCAP teszten.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)