![]() |
|
![]() |
![]() |
A Fiat csoport mostanában csepegtetős
módszerrel vezeti be új autóit: Frankfurtban már az új Lancia belső
terét is láthatja a közönség. Természetesen a Genfben kívülről már
bemutatott újdonság belülről legalább olyan kényelmes, mint amilyen
sajátos kívülről. A Lancia már évek óta a Fiat csoport
luxusmárkájának szerepét tölti be, ennek megfelelően a belső teret
a legfinomabb anyagokkal burkolták: változattól függően Alcantara
(ez egy, a Fiat által használt, igen jó minőségű bőr-utánzat),
gyapjú, vagy bőr kárpitok, és fa berakások veszik körül az
utasokat. Jellemző az autó filozófiájára a két ülést elválasztó
kartámasz, amelyen két személy is kényelmesen nyugtathatja egyik
megfáradt végtagját, anélkül, hogy zavarnák egymást. Kétségtelenül
a Thesis egyik fontos ütőkártyája lehet a helykínálat:
elöl is, hátul is királyi dolga van a bent ülőknek. Mivel az
egész cégcsoporton belül sincs jelenleg ennél nagyobb jármű, nem is
korlátozták a kényelmet a nagyobb típusok kedvéért. A Lanciánál
bevallottan arra törekedtek, hogy keleti kényelmet biztosítsanak a
Thesis utasainak: csak semmi izgalom, stressz, mintha csak a
nappaliban heverészne az utazó. Persze egy nappaliból - és egy
modern luxuskocsiból - a tévé sem hiányozhat, igaz, a Thesisben
mindössze egy hét hüvelykes kijelzőt bámulhatunk, igaz, ezen nem
csak kedvenc műsorunkat nézhetjük, hanem a Fiat CONNECT programja
segítségével a telefonáláshoz, zenehallgatáshoz, navigációhoz
kapcsolódó beállításokat is itt tehetjük meg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Természetesen a kényelemhez megfelelő biztonság
is tartozik a Thesis esetében. A kisebb modellekhez is elérhető
nyolc légzsák mellett számos elektronikus berendezés -
blokkolás- és kipörgésgátló, fékerő-határoló, stabilitásellenőrző -
igyekszik megóvni a bent ülőket a fizika kegyetlen törvényeitől.
Persze a vezetőről sem feledkeztek meg a Lanciánál. Akár fizetett
sofőr, akár maga a tulajdonos ül a volánnál, jól jöhet a radarral
kombinált tempomat, az esőérzékelős ablaktörlő, a sötétben
automatikusan bekapcsoló lámpák, vagy akár a parkolóradar. És a
végére egy különlegesség: az álló autó légkondicionálását is
megoldották, méghozzá az akkumulátorok lemerítése nélkül: ilyenkor
a napfénytetőbe épített napcellák energiája biztosít megfelelő
klímát a belső térnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszaki részletek csak részben ismertek: a Lancia háromféle motorral kínálja majd az autót, 2,4 literes öthengeres 170 lóerős benzinessel, ugyanekkora hengerűrtartalmú 150 lóerős common rail dízelmotorral, a csúcsmodellben pedig a jól ismert 215 lovas háromliteres V6-os teljesít majd szolgálatot. Az autó megjelenését már nem halasztják sokáig, legkésőbb a jövő év elején már a megrendelőknél lehetnek az első példányok.
